Asioita, joissa olen surkea

by - maaliskuuta 26, 2018

Kuten kaikki me suomalaiset, myös minä olen hyvin tietoinen kaikista niistä asioista, missä olen surkea. Olenkin tähän listannut erinäisiä asioita itsessäni, missä suoraan sanottuna olen surkea, onneton ja ehkä ihan vähä jopa huonokin. 



Messy bunin tekeminen 
Olen ehkä lukenut pitkän matematiikan, suorittanut neuropsykologian perusteet kiitettävästi ja ymmärrän jopa asian jos toisen fysiikastakin, mutta siltikään en ole vielä tähän päivään saanut selville sitä kosmista kaavaa, jolla messy bun eli söpösti sotkuinen ja huoleton nuttura saadaan aikaan. Ei, minun nutturani on enenmmänkin sotkuinen, kodittomalla tavalla huoleton suttura.


Ryhmäliikuntaan osallistuminen
Uskon vahvasti, että luontoäidin luodessaan maailmaa oli hänellä kaksi asiaa, joilla erottaa ihmiset toisistaan: ne, jotka tulevat käymään ryhmäliikuntatunneilla uskollisemmin kuin babtistit sunnintaikirkossa, ja ne, jotka eivät tule niillä koskaan käymään (ainakaan vapaaehtoisesti). Minä olen yksi niistä ihmisistä, jolle ryhmäliikuntatunnille osallistuminen on käytännössä sama asia, kuin menisin uudelleen VAKAVA-kokeeseen; ahdistavaa tilanne, joka on täynnä tuntemattomia, epäilyttävän pirtsakoita ihmisiä, tunne alemmuudesta sekä siitä, että minä en tule ikinä selviämään tästä tilanteesta elävänä takaisin kotiin.


Smoothiet ja hitaat aamut
Olen aina halunnut olla se ihminen, joka osaa luoda itselleen fengshuit heti päivän aluksi hitaiden aamujen avulla: tiedättehän, herää kuudelta, käy aamulenkillä koiransa kanssa juotuaan ensin Jutta Gustafsbergin ohjeiden mukaisesti vain vettä ennen aamulenkkiä, ja aamiaiseksi valmistaa tietysti blenderissään sen ihanan pirteän, ravitsevan ja naapureiden hermoja raastavan vihersmoothien.
Ei, minä olen se ihminen, joka joutuu taistelemaan oman unirytminsä kanssa jatkuvasti, jotta saisi hädintuskin herättyä ennen yhdeksää (ja nyt sekin meni persuksilleen kun piti kääntää kelloja ja nyt koko rulianssi alkaa alusta, thanks Obama!). Koiraa minulla ei ole, mutta minulla on läheisriippuvainen, hieman ylipainoinen katin retale, jonka käsitys aamulenkistä on sama, kun että istuu kuistilla viisi minuuttia ja sen jälkeen maukuu sisälle syömään toista aamupalaa. Eli ne voimaannuttavat lenkit lemminkin kera voidaan unohtaa samantien.
Ja ne smoothiet: olen aina miettinyt, miten kenelläkään on ensinnäkään varaa, saati sattumalta juuri nyt jääkaapissa sopivasti ylijäämänä babypinaattia, tuoretta ananasta, inkiväärijauhetta, lehtikaalia, avocadoja, ja tietenkin mantelimaitoa joita heittää kivasti sinne blenderiin ja surrauttaa sössöksi. Minulla ei ole niin kärsivällisyyttä kuin tietotaitoakaan kerätä supermarketista näitä jokamiehen taloustarvikkeita osaksi terveellistä ja edullista ruokavaliotani.
Älkää käsittäkö väärin, ihailen ihmisiä joitka näitä osaavat ja jaksavat tehdä. Itsehän olen vain tässäkin asiassa surkea.



You May Also Like

0 kommenttia

jätä kommenttia!